Rock Machine Blizz TRL 70-29
Jak jezdí trailový pevňák Rock Machine Blizz TRL? Na to si posvítíme v dnešním testu.
Už několik let jezdím na trailovém celopéru a jsem už zvyklý na určité pohodlí. Proto když se ke mně dostala nabídka otestovat Rock Machine Blizz TRL v nejvyšší specifikaci pro rok 2023, neváhal jsem ani minutu. Dlouho už mě totiž lákalo zkusit, jak se takové kolo chová ve srovnání s fullem. RM oproti modelu 2022 udělalo pár změn a upgradů, ale o tom později.
Geometrie a vzhled
První a nejviditelnější rozdíl je barva. Už zde nenajdeme zelené doplňky, ale jen matnou béžovou barvu rámu a na něm černé nápisy s detaily. Oproti jiným kolům je zadní sedlová trubka velmi krátká. Ale i když se může zdát, že budete sedět nízko, výrobce dodává teleskopku se zdvihem až 170 mm pro rámy L a XL, pro rám M je to 150 mm. Posed byl velmi příjemný a ve sjezdu není problém mít sedlo téměř na úrovni zadního kola. To dává extrémní prostor pro manévrovatelnost a hravost na trailu. Naopak v kopci se hodí poměrně vzpřímená sedlovka 75° a šlape se pod sebe, tak to není žádné trápení.
Hlavový úhel 66° už napovídá, že tohle kolo bude ve sjezdu pořádný rychlík, kterého jen tak něco nerozhází. S představcem s délkou 35 mm a řídítky širokými 760 mm je kolo dobře ovladatelné. Já bych si ale dokázal představit klidně i 780 mm. Délka řetězové vzpěry je 440 mm, což je u této kategorie běžné.
Blizz TRL 70-29 je vrchol osazení této řady a nenajdeme zde moc kompromisů. Váha přes 15 kg ve velikosti XL sice není nejmenší, ale kolo je určeno do těžkého terénu, kde musíte mít jistotu, že to prostě vydrží. Proto dává Rock Machine přednost odolnosti před nízkou váhou.
Komponenty a osazení
Řídítka, představec i gripy nesou označení značky One1 a fungují dobře. Gripy dobře drží i v dešti. Ale kdo chce kolo oživit, může je třeba s představcem vyměnit za něco barevnějšího. O odpružení se stará vidlice DVO Diamond D3, a přestože se nejedná o nejvyšší řadu DVO, hezky žehlí menší nerovnosti a 140 mm pobere i větší skoky. Nastavit se zde dá tlak ve vzduchové komoře, komprese a odskok. Což je ideální pro jezdce, kteří nechtějí pořád něco nastavovat, ale jezdit.
Pohon zajišťuje Shimano, konkrétně sada Deore 1x11. Že se nejedná o 12rychlostní, ale 11rychlostní sadu, jsem zjistil až při pohledu na páčku řazení, protože bych opravdu na první pohled nepoznal rozdíl. Páčka řazení jde opravdu lehce a rozsah 11-51 je skvělý. Oproti 12rychlostní sadě je odolnější a pro náročnější terén je to ideální volba. Také pořizovací cena dílů od kazety až po přehazovačku bude přijatelnější.